Jeg har valgt at vise billeder i serier, der først viser hotel området - billeder taget over forskellige dage og tidspunkter
Trapper op og trapper ned....støøøn
Lækkert pool område
Flot aften udsigt inden middagen
Buffet er ikke vores favorit, især ikke når maden er kold
Så går turen til den nærliggende by, hvor der ikke er så meget at opleve og se. En lille turistet by. Det gik stejlt ned ad bakke
Vores stam is sted, der fik vi dagligt en is af forskellig slags
Byens centrum, kan det vel kaldes
På sejltur med Primo Tours
Så gik turen af sted med lejet bil
Fin lille bil, en Fiat Panda
Turen til flodens udspring gik ad en meget uvejsom sti, og fruen måtte opgive at følges med mig
På dette sted kunne man gå ud i floden. Desværre havde jeg ikke mine badesko med, de lå tilbage i bilen - øv
Skøn natur, hele køreturen værd
Frokost blev nydt i en lidt større by - Parga hedder den
Dagen ingen hjemrejse lejede vi vores egen motorbåd og sejlede rundt i 4 timer til de nærliggende øre og små strande, ren afslapning og hygge
Styrmand Vitved
En af de mange grotter langs kysten og på øerne
Undervejs mødte vi denne yacht, en ganske stor en af slagsen
Ankeret hales op af fruen, og turen gik retur mod havnen
Sol og pool nydes de sidste timer inden afrejse. Slut på en god ferie, trods alt....

14. september var det vores tur til at rejse udenlands, og vi drog forventningsfulde af sted til Sivota, Grækenland - til det vi havde valgt som vores sølvbryllups rejse. Rejsen var valgt efter vi havde besøgt "Ferie for alle" i Herning februar 2018. Hotellet hedder Sivota Diamond Spa Resort.

Hotellet skulle efter beskrivelsen være 5 stjernet, og det var da også ganske godt. Desværre havde vi ikke lige været opmærksom nok på at der var store niveauforskelle på hotellets område. Og da vi havde valgt det de kaldte en bungalow med egen privat pool, med udsigt i første række, havde vi 100 stejle trappetrin op til restaurant og pool område. Fruen mente at jeg havde valgt dette med vilje, og opfattede det som mordforsøg.

Vi var begge ret besværede af alle disse trin, og det samme var vi på turen til den nærliggende by, hvor der også var et kraftigt fald. Det gik for så vidt udmærket ned til byen, men vi tog altid en taxa retur til hotellet - en tur på godt 1 km, som kostede en fast pris på 5 euro. De beløb var givet rigtig godt ud.....

Vi nød ferien på bedste vis og var på tre ture; to på havet og en i lejet bil. Den første tur var med Primo Tours, en times sejllads rundt i området, så vi kunne få en ide af hvor vi selv skulle sejle hen, hvis vi valgte selv at leje båd. 2. tur var i lejet bil, hvor vi kørte til en mindre flod 40 km væk, og derefter til en lidt større by, hvor vi spiste frokost og gik rundt i de smalle gader. 3. tur foregik på havet, da vi lejede en motorbåd i 4 timer, og sejlede rundt mellem ørene og til små strande. En rigtig god og hyggelig tur

Ind imellem disse ture hyggede vi i den nærliggende by, på hotellet og vores terrasse med privat pool. Alt i alt havde vi en god og afslappende ferie, men.... hverken hotellet eller området får genvalg. Maden på hotellet skuffede fælt og var bestemt ikke hvad vi havde forventet af et 5 stjernet hotel. Den varme mad var som oftest koldt, nogen gange dog lettere lunt. Men varmt var maden bestemt ikke. Og dette bryder vi os ikke om.

For vores vedkommende betød de mange trapper, bakker og niveauforskelle ved hotellet og til byen, at vi følte os begrænset af hvor meget vi kom væk fra hotellets område. Andre kan have en anden oplevelse, men vi vælger et mere plant område ved næste rejsemål - som ikke bliver Grækenland igen. Der har vi været 4 gange nu, og andre rejsemål skal findes til næste ferie

Nyeste kommentarer

04.01 | 09:26

Det er dejligt at se hvordan året er gået for jer. Tillykke med det nye barnebarn.

23.08 | 21:59

Hej I 2 tak for en rigtig god fest, og tak for at I har overskud til at ræ...